Schrijven van heldere lekker leesbare en foutloze teksten.Herschrijven van teksten

Een tekst herschrijven lijkt net op het verbouwen van je huis. Er is al een huis, fundering of erger nog een bouwval.

Kortom: de tekst bladdert, vertoont scheuren, zit vol met houtrot en komt in zijn geheel niet professioneel over. Maar het moet wel een aantrekkelijk, comfortabel en leefbaar paleisje worden. lekkere, leesbare en vooral doeltreffende (!) tekst worden.

Met een krakkemikkige tekst mis je je doel (welk doel dat ook mag zijn). Grondig ingrijpen is dan nodig. Zo kunnen er delen uit de tekst weggehaald en volledig opnieuw opgebouwd geschreven worden.

Het herschrijven van teksten gaat dus een stap verder dan redigeren.

Je tekst gaat op de schop, maar wees niet bang: het komt helemaal goed.

Zodat je tekst weer:

  • de juiste structuur en opbouw heeft;
  • foutloos is qua stijl, spelling en grammatica;
  • je lezers prikkelt en aanzet tot actie (in welke vorm dan ook), want elke tekst heeft een doel.

Je ziet, hopelijk, dat het laten herschrijven van teksten een interessant idee kan zijn. En dat gaat gemakkelijker dan je denkt.

Je levert namelijk, heel eenvoudig, je ‘oude’ teksten in en krijgt er nieuwe frisse, foutloze en bruikbare teksten voor terug. Natuurlijk gaat dit allemaal in goed overleg met jou. Bij het herschrijven van teksten staan jouw wensen en doelen voorop. Simpel.

Herschrijven mét SEO* als ingrediënt: lekker voor Google!

Je kunt er niet omheen: je webteksten moeten wel vindbaar zijn voor je lezers, klanten alias doelgroep. Bovendien willen zoekmachines weten of ze jouw webshop of website aan de ‘zoekers’ moeten tonen. Google (en andere zoekmachines) houdt van gepersonaliseerd zoeken en wil de gebruikers graag relevante shops en/of sites tonen. Dus zorg ervoor dat je teksten SEO proof zijn! Wees vindbaar!

Bij het herschrijven van teksten kan Copywriter Carin van Wijgerden je teksten, meteen, SEO proof maken.

Wat is SEO?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’. Of anders gezegd: zoekmachine optimalisatie. Google, bijvoorbeeld, is zo’n zoekmachine en gaat voor jou als een speurhond aan de slag. Je krijgt resultaten te zien die voor jou relevant zijn. Dat doel heeft Google of Bing of… (vul maar een andere zoekmachine in) voor ogen. Jij wilt snel iets vinden en dat willen andere ‘zoekers’ op hun beurt ook. Worden die ‘zoekers’ jouw klanten? Weten ze jou te vinden? Is jouw website of webshop goed vindbaar? Mét SEO teksten ga jij hoger ‘scoren’ in de ‘ranking’. Je site wordt zichtbaar. En dat is precies de bedoeling: “Let the sales begin!”